kusligt huslig

Ikväll lyser flitens lampa, eller nåt. Tvättar en massa svettiga träningskläder så jag kan svetta ner dem igen imorgon, och gör storkok. Hittade ett recept på linssoppa med kokosmjölk, det lät väldigt gott! Linser är ju egentligen inte så paleo (stenålderskost, typ) men det bryr jag mig inte så mycket om. De innehåller fibrer och protein, och min ibland lite kinkiga mage gillar dem. Tänker göra en latvariant och låta broccolin koka med i soppan, och hoppa över riset. För 90 kr matinköp blir det i alla fall fyra, kanske fem eller sex lunchlådor. Hoppas det är gott!

Att idag ska vara årets fattigaste dag återspeglades möjligen i min ICA-butik – skulle köpa torkade röda linser till soppan, men det fanns icke att uppbringa. Det skulle finnas två olika fabrikat, men det var soprent på respektive hyllplats. Nödlösningen fick bli att köpa färdiga linser på burk – då får de åka i på slutet istället för att koka med i 15 minuter. Lösningsfokus i allt!

Kommentera

