Yogadilemma

Bikramyoga är en fantastisk träningsform, tycker jag. Yoga i allra största allmänhet är fina grejor, men värmen och svetten som rinner överallt, inklusive i hörselgångarna tillför en extra dimension. Eller, just svett i öronen kanske inte är min favoritsak. Nej, det bästa är att rörelserna känns välgörande och stärkande för kroppen, speciellt den liggande ryggstärkande delen känns rätt för min kropp.

Sedan finns det såklart ett par nackdelar också – till exempel att det är väldigt dyrt. Och att jag är väldigt dålig på att prioritera yogan, annan träning går oftast före. Det i samband med att klippkorten har en begränsad giltighetstid leder understundom till problem – till exempel nu.

Jag har ett klippkort som går ut nästa fredag.

Det är sex klipp kvar.

Om jag yogar varje dag fr o m imorgon så kan jag använda upp alla (kan inte ikväll) – men då kan jag inte köra Crossfit… Som jag också har betalt för. Det kortet har i och för sig inte ett begränsat antal träningstillfällen utan gäller för all träning fram till 15 april.

Fast om jag skippar två pass på crossfitgymmet så kan jag istället använda upp två PT-timmar på gymmet som jag också har betalt för… Så många val.

Yoga imorgon i alla fall. Och kanske på söndag. Sedan får vi se.

Bikram

Kommentera

