Gårdagens amrap och lite sjuk

Gårdagens utmaningar – tja, blandad framgång. Det kom bara fyra personer på mitt styrkepass, och hela grejen kändes halvdan. Det visade sig sedan att det låg ett eventpass på samma tid, som möjligen drog till sig en del som skulle gått på styrkan annars, men ändock… Jaja, schemat är nytt, passet är nytt så jag får väl ge det lite tid. Grundproblemet är nog att jag själv inte är helt nöjd med passet – då blir det svårt att gå in för det helhjärtat och därmed svårare att få med mig deltagarna. Mål för nästa vecka måste bli att ändra på de delar som inte funkar nu.

Crossfitpasset gick bra, jag pushade mig med tyngre vikter på push pressen och gjorde 2-3 riktiga Toes to bar innan jag fick vika ner mig och köra en skalad variant. I uppvärmningen gjorde vi bl a double unders och jag överraskade mig själv med att sätta ett helt gäng på raken. Yay!

Gårdagens WOD var en AMRAP (=As Many Rounds As Possible) – på 18 minuter skulle vi köra så många varv vi kunde av

  • 15 box jumps
  • 12 push press (jag körde med 25 kg)
  • 9 toes to bar (jag gjorde knälyft)

Hann fem hela varv plus 15 box jumps. Det var riktigt tungt, fick stanna och pausa flera gånger på push pressen – och det är jag nöjd med, brukar oftast köra på för lätt vikt och bara susa igenom. Nu fick jag jobba! Efter WODen skulle vi köra dips med vikt. Så stark är jag ännu inte så det fick bli dips med lite tunnare support-gummiband än jag vanligtvis använder. Först fem stycken med svart band – det var ganska lätt! Sedan fem med det tunnaste, röda bandet – jobbigare, men fullt genomförbart. Sista setet skulle vi göra så många vi orkade, och då blev det sex stycken med det röda bandet. Sedan var armar och axlar helt slut! En liten pärs att byta om och få upp ryggsäcken på ryggen…

Det här är fantastiskt rolig träning tycker jag, gillar när det är tungt men man kan köra på ordentligt, så kroppen darrar när man är klar. Dessutom är det inspirerande att träna bland en massa starka människor!

Idag känner jag mig lite småhängig, trött och ont i kroppen, och kanske en begynnande förkylning. Skulle ha tränat med min PT idag, men bokade av. Det är nog vila kroppen behöver mest. Ska försöka se till att sova ordentligt i natt och hoppas vara kry igen imorgon!

Kommentera

