Tidsplanering punkt nu

Många av mina vänner kallar sig tidsoptimister. Vad det betyder i verkligheten är att man alltid, alltid måste vänta på dem när man har bestämt träff. Och när de oundvikligen messar och talar om att de är sena är jag oftast redan på plats, eftersom jag alltid alltid tror att det tar längre tid att ta sig från punkt A till punkt B än vad det i själva verket gör.

Och jag har sjukt lite tålamod.

Däremot är jag tidsoptimist när det gäller hur lång tid saker tar. Och hur mycket det är rimligt att hinna på en helg. Sånt. Så, när de hade picnicbog till löjligt lågt pris på ICA igår bestämde jag mig för att laga pulled pork. Det borde jag ju hinna, eller hur?

Jomenvisst, det hann jag. Fast jag hade kanske ursprungligen hoppats att den skulle bli klar lite innan halv tolv på natten. Nä, jag är inte så optimistisk att jag trodde att jag skulle äta den till middag, men trodde nog att den skulle bli klar på 4-5 timmar. Nu blev det 5-6 timmar istället. Men galet lättlagat: Jag saltade, pepprade och paprikapulvrade köttet och lade det i en gjutjärnsgryta. Sedan en klyftad lök och några skivade vitlöksklyftor ovanpå. Sedan ett par deciliter stark buljong och en flaska barbecuesås – den här gången blev det Honey Chipotle. Ugn 125 grader tills allt faller ihop.

Så jag är lite trött idag. Och lite mer förkyld än igår. Så det var därför jag inte bloggade igår.

Eller så var det eventuellt för att jag spelade Civ medan grisen blev klar och lite glömde bort tiden. Pick one.

Kommentera

