Under konstruktion: Stark tant

Förra veckan höll jag elva gruppträningspass, från måndag till fredag. Det var inte en bra idé. Framemot onsdagen var jag så trött att jag inte orkade med min egen träning… Den här veckan tyckte jag först att det skulle bli lugnt och skönt, men inser att jag ändå ska leda tre spinningpass, ett MRL, ett ReShape och ett corepass – summa sex stycken. Men ändå – det är ju drygt hälften av vad jag gjorde förra veckan! Kakbit.

Kvällens crossfitpass var roligt och jobbigt. Först några styrkeövningar, bänkpress och marklyft. Sedan en WOD, där vi skulle köra 6 varv av:

  • 10 pullups
  • 20 air squats
  • 10 kettlebellsvingar
  • 20 situps
  • 250 meter rodd

6 varv, så snabbt som möjligt med en maxtid på 24 minuter. Jag hann inte igenom hela, på sista varvet blev rodden kvar. Men trött? Jajamen! Jag gillar de här passen där det inte är så tekniskt svåra moment, utan det bara är att köra på och slåss emot mjölksyran.

Av någon anledning verkar det här med projekt och utmaningar vara någonting som tilltalar mig just nu. Budgetprojekt, 30 day paleo challenge och så har jag hoppat på en utmaning där man ska göra 10,000 kettlebellsvingar under mars. Det innebär att man måste göra 322 stycken varje dag… Jag har insett att enda chansen att klara det är att inhandla en kettlebell under budgetposten ”träning”, så jag kan svinga hemma och inte behöver gå till gymmet vareviga dag (det gör jag ju nästan ändå, men oftast inte på helgerna). Och sedan äta mer mat – paleomat såklart. Men attans vad stark jag kommer att bli!

Svaga punkter jag inte hade räknat med: magmusklerna och handflatorna. Bäst att budgetera rätt duktigt med handkräm också. Efter 400 svingar på lunchen och sedan crossfitpass med fler svingar, pullups och rodd är tassarna ganska ömma.

Imorgon ska jag köpa en kettlebell.

Kommentera

