Something fishy

Gårdagens aktivitet – oklart vilken av dem – har genererat rätt ordentlig träningsvärk i valda delar av ”posterior chain”, nämligen baksida lår och rumpa. Går lite stelt… Tur jag har mina snabba lätta Nikeskor att hasa runt i på jobbet.

För att skapa lite mer vardagsmotion (och göra det möjligt att ta mig igenom den där 10 000 kettlebellsvingar-utmaningen) gick jag och köpte mig en tolvkilos kettlebell idag. Urvalskriterierna blev enkla – a) det var den tyngsta bellen jag trodde jag skulle orka släpa hem och b) den är röd 🙂 Promenaden från tunnelbanan och trapporna kändes lite extra i benen med tolv extrakilon i bagaget. Note to self, gå inte upp tolv kilo, det blir asjobbigt! Planen är att testsvinga lite senare ikväll.

red_kettlebell

Även idag lagade jag fantastiskt god mat till middag, det blev paleo fiskgryta med torsk, lax, räkor, kokosmjölk och en massa grönsaker. Lyckligtvis blev det kvar till en lunchlåda också, bra för budgetprojektet. Imorgon blir det dubbelträning igen, ReShape och spinning på lunchen, crossfit på kvällen. Nu ska jag se om jag kan omsätta några av mina nya spinningpassidéer i ett färdigt pass till imorgon eller torsdag.

Hur ser ditt önskespinnpass ut?

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s