Flyttfix och flygande klot

Om två veckor ska jag vara utflyttad ur min lägenhet. Jag är inte klar. Det finns fortfarande en hel del saker kvar som ska delas upp i tre – eller kanske fyra kategorier: flyttas med, magasineras, säljas eller slängas. Det mesta som ska flyttas med är klart, men magasineras och säljas/skänkas är fortfarande en betydande mängd.

I helgen när jag firade påsk hos mina föräldrar så drömde jag att jag släpade ut alltihop på gården och tuttade eld på det.

Tror att jag kanske är lite stressad.

Nu har jag i alla fall annonser ute på Blocket, och mitt jättestora klädskåp hämtades idag av en glad tjej. Hon fick med en kasse galgar på köpet också – nöjd säljare och nöjd köpare. Dessutom har jag sålt en cykel. När man bara har tre cyklar räknas man väl som minimalist på riktigt?

Medan jag väntade på klädskåpsköperskan hann jag också packa lite, slänga lite gammal sprit (gräddbaserad likör har tydligen ett bäst-föredatum. Who knew?) och lätt tio kilo gamla tidningar. Och städa ut sovrummet, fast fönsterputsning på utsidan spar jag till en varmare dag. Om det kommer någon.

Förutom flyttfix och försäljning har jag också hunnit med en PT-timme kettlebells på Stockby motionsgård. Det blev en ordentlig teknikgenomgång av sving med en- och tvåhandsfattning, clean, press, jerk, high pull och snatch. Det blev återigen tydligt att jag är sjukt stel i höfterna och fick i hemläxa att stretcha varje höftböjare minst två minuter varje dag. Passet var kul – speciellt när jag fick till snatchen på slutet och klotet bara flööög rakt upp i luften! – men efteråt kunde jag knappt gå, öm och typ ”låst” i vänster höftböjare och höger sida av korsryggen. Omedelbar åtgärd blev att boka naprapattid till imorgon – men det har släppt lite under kvällen. Lagas förhoppningsvis helt imorgon (fast kanske ingen träning då).

Nu har jag ett corepass att öva in, premiär för ny koreografi på torsdag!

Kommentera

