Hejdå helgen!

Vi hann ju med en del i alla fall.

Köket är städat, kyl och frys avstängda och avfrostade, alla skåp och lådor rengjorda. Har bytt bort ytterligare grejor – fyra korgstolar mot två paket kaffe och ett paket diskmaskinstabletter, en balkongbänk mot två flaskor olivolja och två bokhyllor mot nedmontering av en taklampa och en lunch. Många bra dealer blir det, och nu behöver jag inte köpa kaffe på lääääänge. Bra det !

Jag har också fixat ett Shurgardförråd och kört en första sväng grejor dit, och kört lite svårpackade grejor från Sollentuna till Enskede när jag fick låna brorsans bil en sväng. Bland annat är nu tempocykeln på plats, och min jättestora krukväxt. Och så har jag scannat en hel del gamla bilder – gick rätt bra när jag väl kom igång.

I morse var jag sjukt effektiv – satte igång ett långkok i Crockpoten, bakade fröknäcke och körde en maskin tvätt innan 9 på morgonen. Långkoket var klart lagom till middagen, och blev jättegott! Högrev, en chipotle chili-chorizo, rödlök. spiskummin, ingefära, vitlök, några olika sorters chili, lite buljong, sötpotatis, röd paprika och selleri. 8 timmar på låg. Yummy!

Så, vad är kvar att göra förutom att hyra en lastbil och köra de sista grejorna? Tvätta alla fönster plus inglasningen till balkongen. Packa ner lite småprylar som ligger och skräpar. Scanna mera. Ja, det är väl typ det. Det finns kanske hopp.

Uppdatering: HA! Jag hann allt jag planerade i förra inlägget, utom fönsterputsning. Och det hade jag nog hunnit mer av om det inte hade snöat idag. Go me!

Kommentera

