It’s beginning to look a lot like Christmas

…eller kanske inte. Men jag fick i alla fall många paket idag, även om ingen jultomte var involverad. Vi tar det väl från den tråkigaste till den roligaste?

På tredje plats: Dammsugarpåsar. 

Jo, jag vet att det är sjukt praktiskt att få dem hemskickade – rätt sort också, bara en sån sak! – men nu har jag tillräckligt med dammsugarpåsar för att räcka resten av min dammsugares beräknade livstid.

På andra plats: Essie Sensitivity Base Coat

Underlack, alltså. Enligt säkra källor det bästa underlacket om man vill att ens omsorgsfullt lackade naglar ska se snygga ut i mer än en kvart. Jag har förhoppningar.

Och slutligen, på första plats: *trumvirvel* 

Min nya kamera, Canon EOS M.

IMG_20130429_201113

När jag var i Mexico i november blev det uppenbart att min kompaktkamera inte är tillräckligt bra – ofta blev det bättre färger och mer stuns i bilderna jag tog med mobilen. Sedan dess har jag funderat av och till på vad jag vill ha för kamera. En fotointresserad kollega tipsade om spegellösa systemkameror, som är mindre än vanliga systemkameror men ändå ger bra bildkvalitet. Jag tyckte det verkade intressant, kollade marknaden men orkade inte ta något beslut. Canon är ju det märke jag är mest bekant med i kameraväg, men de hade då inte släppt någon sådan variant.

Nu finns den, och framför allt så finns den hemma hos mig. Sitter som bäst och läser manualen medan batteriet laddar. Hoppas kunna leverera grymma bilder snart!

Kommentera

