Bikram Yoga City

Bikram Yoga City

Mitt nya tiodagars prova-påyogakort gäller på två yogastudios – Södermalm och City. Idag provade jag City, som ligger på Olof Palmes gata. Lokalen var av ungefär samma typ som den på Söder, fräscht, och ganska luftigt och svalt omklädningsrum jämfört med DuCalme. Jag har insett att det är ett stort plus, att det är möjligt att varva ner och svalna av utan att behöva trängas. För mig som är folkilsken och inte vill ha någon nära inpå mig ger det enorm stress att trängas, och det är ju dumt att den sköna avslappningen efter yogan ska vara som bortblåst redan innan jag har duschat.

Själva klassen var nog den bästa jag har varit med om – jag kände mig stark och hade bra fokus rakt igenom. Orkade göra alla asanas även om jag inte pressade mig till max i alla. Det kändes bra! Slog nog också någon slags rekord i svettmängd – när jag satt och svalnade av efter klassen kände jag att jag hade russinfingrar, som om jag suttit i badet länge. Svettbad ftw!

Kommentera

