Ironmanspinning

Idag är det 100 dagar kvar till Ironman Kalmar. Det firar SPIF Triathon med att köra Ironmanspinning på Nordic Wellness, och jag hade turen att få vara med.

Sofie höll passet, och hon tog oss med på sin cykling på IM Kalmar-banan förra året. Jag var på plats tidigt och valde såklart en plats långt fram, mitt framför filmduken. När passet började hade vi precis klivit upp ur vattnet efter simningen, och gav oss så ut på cyklingen. Det var jättehäftigt att se vyerna från Ölandsbron i gryningen, och det i kombination med musiken gav mig både gåshud och ett stort leende.

Vi trampade vidare ut på Alvaret, när vi susade igenom några rondeller kände jag hur jag liksom ville luta mig in i kurvan… Kändes roligt! Sofie berättade om sitt lopp, hur hon tänker för att peppa sig själv vidare och delade med sig av sitt poängsystem för omkörningar. Sedan fick vi köra några intervaller med spurtpriser – första gången jag varit med i ett bananlotteri! Banan nummer 30 var lyckosam så jag gick hem med Borsséns och Coltings nya triathlonbok. Ska bli spännande att läsa och inte minst att kolla övningar och annat på den medföljande DVD’n. Jag är ju i stort behov av triathloninspiration just nu.

Tack för passet Sofie, och stort lycka till på IM Brasilien om ett par veckor! Med din positiva inställning kan det inte gå annat än fantastiskt bra.

DSC_0916

DSC_0920

DSC_0922

Kommentera

