Lilys Burger

Det är väl ingen hemlighet att jag tycker om mat, och att dött djur med ost på är typ min favoriträtt i hela världen. Bra hamburgerhak är alltså något jag gillar. När jag råkade befinna mig i trakterna av relativt nyöppnade Lilys Burger på Kungsholmen kändes det som ett givet val att äta lunch där.

Idag serverade de bara brunch – för 160 kr ingick själva burgaren, pommes frites, valfria tillbehör plus kaffe och muffins. Jag valde ostburgare som grund. Tillbehören finns på en buffé, så man får själv bestycka sin köttbit, och det fanns mycket att välja på. Grönsaker så klart – sallad, tomat, lök, inlagd gurka – bacon, grillade champinjoner, cole slaw, guacamole och lite olika såser. Bland annat Skagenröra. Det tog jag inte.

Jag valde sallad, tomat, bacon, grillade champinjoner och en stor klick guacamole. Guacamolen var gudomlig! Nästa gång tar jag nog bara det och tomat som tillbehör (för en måltid utan tomat är ju en bortkastad måltid i min bok). Själva burgaren var lagom kryddad, och rosaröd i mitten som sig bör. När jag stoppat i mig den och ungefär hälften av pommes fritesen var jag proppmätt, så om efterrättsmuffinsen var god kan jag tyvärr inte kommentera. Kaffet satt där det skulle, däremot. Vill du ha en recension på brödet får du fråga någon annan, jag prioriterade bort det. Det finns ju inte hur mycket plats som helst i magen, jag är ju inte Fredrik Backman.

Kommer gärna tillbaka till Lilys Burger!

018 021

Kommentera

