Söndag på Torö

Min rygg bråkar fortfarande med mig – ibland känns det som om jag ska gå av på mitten. Testade att springa några steg men nej… Så ingen träning idag. Tar en vilodag från yogan också och bokar en naprapattid imorgon. Det där med att lyssna på kroppen är så svårt, jag tror att det som gör ont bara är muskulärt och då borde det gå bra att yoga – det kanske till och med hjälper – men har jag en låsning eller liknande så blir det ju bara värre. Efter senaste yogapasset (i fredags) blev det värre, så jag kanske ska försöka lära mig något av det.

Bakgrunden till ryggproblemet är nog min enormt stela ländrygg, i kombination med dito höftböjarmuskler. De senaste veckorna har jag jobbat hårt med att öka rörligheten i ryggen i yogan, och nu verkar den göra revolution. Möjligen är det så att jag måste få ordning på höftböjarna innan jag kan komma längre med ryggen? Hoppas naprapat J har någon visdom att bringa i ärendet i morgon eftermiddag.

Vad göra en solig söndag när jag inte ska träna? Roadtrip! Det blev en sväng till Torö och lite promenad i naturreservatet där. Soligt, men luften hade bråttom och var dessutom ganska kall så ett lager merinoull till hade varit fint.

Ja, och så köpte jag en bil också.

IMG_0133IMG_0123IMG_0130IMG_0127

Kommentera

