Teoretisk träning

Ja, det är väl det jag har bedrivit idag. Ryggen känns fortfarande inte helt tiptop, jag fick en halvtimme massage igår igen och är lite stel och öm idag. Imorgon ska jag hålla pass och då behöver kroppen funka – så lite stretch idag får räcka. Och träningsplanering.

När jag hade tänkt efter lite insåg jag att det nog inte var en särskilt bra idé att sikta på en halv IM om sju veckor. Det är helt enkelt inte tillräckligt med tid givet den form jag är i nu (rund) och hur mycket jag har sprungit och cyklat de senaste månaderna (bagel). Däremot kom jag på en annan idé; det finns ju en halv-IM till på rimligt avstånd från där jag bor, som ligger mycket senare på säsongen och skulle ge sju veckor till att träna. Japp, jag pratar om Sala Silverman. Om jag riktigt vill skoja till det så kan jag också lägga in en olympisk ungefär halvvägs dit, bara för att säkra att jag inte glömmer bort att träna. Västerås triathlon i mitten på juli ligger bra till då. Om deras starttider på websidan stämmer så behöver man inte ens gå upp gristidigt om man kör motionsklass.

Då återstår att göra en plan – det sysslar jag med nu – och sedan att bestämma sig. När det är klart så är det dags för genomförande. Visst låter det väldigt enkelt?

Låt oss sova på saken.

IMG_0183

En reaktion på ”Teoretisk träning

Kommentera

