Några simtag

Åh, vad det var länge sedan jag simmade! Så länge sedan att jag nog egentligen inte vill veta exakt hur länge. När man som jag inte är gammal simmare som har bra teknik innött i ryggmärgen blir det väldigt motigt att börja om efter ett upphåll. Det känns verkligen som att börja om från början. Tekniken är borta och flåset är kasst och ingenting flyter. Vattenläget är också kasst, med andra ord.

Det bästa borde väl ändå vara att inte ha några långa uppehåll, säger kanske du? Jo, det har du ju rätt i. Men det är ju så dags nu.

Veckans träningsplan innehåller tre simpass – ett 45-minuters och två entimmes. Det kommer dock sannolikt inte att hända, så ambitionen är snarare att komma i vattnet och plaska lite, vid tre tillfällen. Idag blev första försöket, efter att ha stökat av mina ReShape- och spinningpass på lunchen.

20 minuter plask blev det, några längder känna på vattnet, några omgångar teknikövningar och så lite ”bara simma”. Patetiskt nog hann jag bli trött i axlarna av detta… Nåja, det är en början i alla fall! Siktar på lite mer vattentid på fredag igen. Kanske en hel halvtimme då?

Hej, hej poolen!
Hej, hej poolen!
Kommentera

