Veckosummering och veckoplan

Första veckan av trettonveckorsplanen är klar, och jag får väl säga att jag är nöjd med den. Jag har fått in alla planerade pass förutom ett 30-minuters löppass, även om några pass blivit kortare än förskrivet. Det jag är mest nöjd med är att löppasset igår gick förhållandevis bra. Det finns mer krut i benen än det finns flås – men flåset går väl att locka tillbaka snart ska vi hoppas!

Veckan som kommer ser ut såhär i planen:

v 23 Simma Cykla Springa Kommentar
Måndag Vilodag
Tisdag 0:45 form 0:30 E2
Onsdag 1:00 form  00:45 form
Torsdag  1:00 E3  Okynnescykling!
Fredag 1:00 E1  1:15 E2
Lördag 1:00 E2  Inspirationsdag Actic
Söndag 2:00 E2

Idag ska jag vila och det känns helt rimligt. Har inte ont i benen men lite generell trötthetskänsla finns det. Vad gäller resten av veckan kommer jag att behöva möblera om schemat lite med dagarna för att få ihop det. Det känns lyxigt med ledig dag på torsdag, och eventuellt tar jag semester på fredag också. Massa träningstid! På lördag är det inspirationsdag på Actic Högdalen – min plan är att hinna simma innan, men cyklingen kommer jag att behöva planera om. Torsdag eller fredag får det bli.

På min vilodag idag ska jag få massage – höfter och vader blir nog fokus – och ikväll ska jag få äta god mat på restaurang Museet. Och så ska jag jobba förstås. Vad ska du göra idag?

Kommentera

