Alla sätt är bra…

Mina stela höfter har alltid varit stela, men den senaste tiden har de börjat ställa till mer problem för mig än de tidigare gjort. Och när stelheten ger smärta och hindrar mig från saker jag vill göra, då är det ju hög tid att ta tag i problemet. Jag har hittat en jättebra övning som jobbar både på höfter, gluteer och korsrygg – alltså de flesta av mina problemområden. Den kallas dubbel duva eller firelog pose och den ingår i Johanna Anderssons fina Happy Hips-sekvens på Yogobe.com.

När jag sitter i den här positionen i mer än typ trettio sekunder så börjar det krypa och rycka lite i mina fötter. Det känns inte som att det är meningen att det ska vara så. Vad den fysiologiska förklaringen är har jag ingen aning om, men jag väljer att tro att det är de spända musklerna som ställer till det. Frågade massören på jobbet och han tyckte det verkade troligt. Så nu jobbar jag med dubbla duvan. Så stor del av dagen som jag pallar jobbar jag också i dubbla duvan. Att kollegorna tittar lite konstigt bjuder jag på!

DU-va! Dubbel DU-va. DU kan va.
DU-va! Dubbel DU-va. DU kan va.
Kommentera

