Hej nationaldagen!

Redan under gårdagens kvällsjogg började kroppen vara allmänt grinig och svår att ha att göra med, så jag misstänkte att det var något lurt på gång. Försökte mota den där Olle genom att ta ett varmt bad, dricka te med honung och gå till sängs tidigt – men mycket riktigt, vid fyratiden vaknande jag med täppt näsa, rosslig hals och ömma bihålor. Skit också.

Dagen var tänkt att börja med ett tidigt simpass, sedan lite vila och mat och så ett cykelpass. Tyvärr inte aktuellt med aktuell kroppsstatus. Jag gick upp ganska tidigt ändå, satt och surade med en kopp te och funderade på vad jag skulle göra med dagen, alltmedan solen vrålade utanför fönstret. Det fick bli en sväng till Hellasgården. Att vara utomhus och sura är ju bättre än dito inne i det härliga vädret!

Vi åt lunch på Hellasgården, sedan tog vi en promenad runt Källtorpssjön. Eller, promenad och promenad… Tidvis var det ganska stenigt och bergigt och likande mer klättring. I makligt tempo med flera foto- och fikastopp tog turen nästan två timmar. Skönt med frisk luft! Nu kraschar jag i soffan tills jag blir frisk igen. Typ imorgon hoppas jag!

IMG_0434 IMG_0429 IMG_0415 IMG_0409 IMG_0402 IMG_0385

Kommentera

