Torsdagsträning

Äntligen tillräckligt frisk för att hålla mina torsdagspass! 30 minuter spinning och 30 minuter core gällde idag – på spinningen backvarv med 70/20-intervaller, och på coren kör vi vidare med Vol 5. Jag gillar den jättemycket, bra övningar, omväxlande och det finns fortfarande utmaningar kvar i den. Till exempel att klara alla de där åtta fram-med-fotenbalanserna utan att sätta i tån. Jag har klarat det EN gång – alltid något, men nu vill jag ju göra det igen! Du ska alltså stå på knä, lyfta fram foten framför kroppen och så tillbaka igen. Varannan sida, åtta gånger.

Prova vetja!
Prova vetja!

Jag misstänkte att det skulle vara glesbefolkat på gymmet idag; dagen före midsommar, många vill gå hem tidigt och då är det lätt att lunchträningen får stryka på foten. Delvis hade jag rätt, lite mer plats än vanligt i spinningsalen men i coresalen var det ganska bra med folk. Kul!

I omklädningsrummet efteråt träffade jag tre rödblommiga medlemmar som hade kört 5 km på stakmaskinen. Bra Vasaloppsfokus mitt i sommaren, tjejer! Det är så kul att det finns så många olika träningsformer att testa på. Nästa vecka ska jag nog prova på cirkelträningspasset ATC, det verkar himla kul och sjukt jobbigt.

Kommentera

