Ingenmansland

Nu är jag i det där ingenmanslandet – mellan att vara sjuk och frisk. Jag mår mycket bättre än för en vecka sedan, men är det tillräckligt bra för att dra igång någon träning? Kroppen känns seg, tung och trög, men är det för att sjukdomsbaciller hänger sig kvar eller för att jag varit still i flera veckor och tappat energi på grund av det? Så svårt att lyssna på kroppen. Eller, lyssna är ganska lätt men just nu fattar jag inte vad den säger.

Cykelturen i torsdags kväll gav en hel del rassel i lungorna, så det kändes ändå vettigt att ta det lugnt lite till – men jag vill ut i friska luften! En liten promenad måste en väl kunna ta? Jo, det måste gå.

Först styrdes kosan mot Hammarby Sjöstad, och tanken var att ta en båt därifrån, antingen in till stan eller över till Söder. Väl där var det kaffedags, och under själva fikat ändrades planen till att istället promenera över till Söder. Genom Sjöstan, upp på Danviksklippan – och när vi såg utsikten där blev Fåfängan nästa mål. Rubriken stämmer även här – dessa områden är vita fläckar på kartan för mig, jag hade ingen aning om att Hammarby Sjöstad är så stort, och inte heller att Fåfängan ligger där det ligger. Fantastiskt utsikt bjöds vi på däruppe, och god pecanpaj tillsammans med lite mer kaffe.

Sedan jagade vi mer utsikter. Fjällgatan, Mäster Mikaels gränd, Corneliusparken, Monteliusgatan… Många nya ställen för mig! Efter Monteliusgatan kände vi oss nöjda för dagen, och begav oss hem. Strax över en mil i benen, och knappt hundra bilder i kameran. En fin dag!

918b7b84-c50b-4e4e-a954-0d0d3ddb05ebwallpaper

Det är dag 2 av #yoga30d, och eftersom dagen präglats av nya upplevelser valde jag två nya pass från Yogobe. Först ett MOJO Glöd-pass, ungefär tio minuter uppmjukning av ryggrad och höfter. Ett skönt flöde, precis som det brukar vara hos MOJO. Sedan valde jag stretch ländrygg med Milla Floryd – ett ”restorative”-pass med enkla, lugna rörelser som släpper spänningar i ländryggen. Sexton minuter långt men kändes som fem, tiden flög fram i ett riktigt skönt pass. Efter en mils promenad tackar ländryggen så mycket för omtanken.

 

Kommentera

