Nystart. Omstart. Kallstart.

Nystart igen då. Det känns inte som det var så länge sedan sist. Så kanske omstart. Tyvärr är läget nog sämre nu än senast – då var jag ju ”bara” otränad, men nu har jag också en lunginflammation att återhämta mig ifrån. På plussidan en massiv träningslusta och en härlig sommardag, och det väger ju upp mycket! Planen idag var ett lugnt pass, och känna lite på kroppen.

När frukosten fått landa i magen joggade jag iväg till Björkhagens utegym, ungefär 2,5 km i lugnt och fint 6:30-tempo. Kroppen kändes tung och löpsteget lite stelt och kantigt, som det gör när kroppen hunnit glömma hur en gör. Framme på gymmet körde jag igenom lite övningar för överkroppen (provade knäböj men det kändes som en väldigt dålig idé med tanke på hemvägen) – axelpressar, bänkpress, latsdrag och den där förövningen till pullups, när en hänger under en låg stång med fötterna i marken, och drar upp överkroppen. 2 varv på dem, sedan använde jag den där armgångsställningen för att försöka mig på några Toes To Bar. Fick nöja mig med toes ganska nära bar, men nästa gång kanske?

DSC_1032

Jag gillar utegymmet mycket, och det är kul att se att många använder det. Idag var det ett tiotal människor där som körde för fullt – härligt! Efter ungefär 20 minuter kändes det lagom att förklara styrkedelen avklarad, och jag joggade hem genom skogen över Kärrtorps IP. Ungefär 2,5 km den vägen också, så totalen blev strax över fem km. Sista biten gick mycket bättre, som vanligt vaknar mitt löpsteg seeeent. Avslutade passet med tio minuter yoga i gröngräset – mest höftöppnare och hundar, och så ett huvudstående. Som kronan på verket en tur i linbanan – för att det är så roligt!

IMG_20130623_121650

Kommentera

