Till skogs!

Jag blev ju galet inspirerad av alla löparna på Stockholm Trail i helgen, och idag var det definitivt hög tid att ut och skutta bland rötter och stenar. Eftersom jag inte sprungit på länge satsade jag på det gamla hederliga 4/2-upplägget – där jag springer 4 minuter och sedan går 2. Snällare mot både ben och flås, och jag kan hålla lite högre fart och bättre löpsteg de där fyra minuterna än om jag skulle försöka springa till exempel en halvtimme nonstop.

Ännu har jag inte lärt mig hitta så jättebra i Sicklaskiftet och Hellas, så sambon fick agera förlöpare och välja stigar, och det gjorde han med den äran. Passet landade på ungefär 9 km, och klart största delen var såna där små slingriga stigar med rötter, stenar och vackra berghällar. Att springa där är lite som att spela dataspel – en måste hela tiden hålla koll på var en ska sätta fötterna nästa gång, och jag hann nästan inte känna att det var jobbigt. Nästan. Kroppen skötte sig fint för att ha haft ebola i flera veckor, ett skönt pass både fysiskt och mentalt.

Väl hemma var det dags för lite yoga – jag gör ju fortfarande #yoga30d, du vet! Efter allt studsande mellan stenar i skogen kändes en klass med fokus på höftöppnare vara helt rätt – och tro det eller ej, det blev inte Happy Hips som annars är min favvo. Nej, idag testade jag en ny klass och hittade en ny favvo – Tajmade Höftöppnare med Milla Floryd. Tajmade betydde att vi skulle hålla varje position i en minut, och några av dem i hela tre minuter. Det var en riktigt bra genomkörare och jag kommer helt klart att göra det passet igen. Det här med hemmayoga är verkligen grymt! Stort utbud av klasser och instruktörer, allt hemma i mitt eget vardagsrum. Sicken lyx! Du borde prova, du med.

Kommentera

