Inspiration: Sickla Triathlon

Varje onsdag i juni, juli och augusti körs Sickla Triathlon – ingen tävling, men ett gemensamt träningstillfälle. Ingen föranmälan, kostar gratis, bara att dyka upp och köra. Jag är sugen på att köra, men inte riktigt redo än så jag börjar med att reka. Starten är vid badplatsen Sickla Strand, och man simmar ca 750 meter, cyklar 17 km och springer 3,2 km. Jag har aldrig varit vid Sickla Strand innan så jag var lite osäker på om jag skulle hitta – men det visade sig vara urenkelt. Följ bara vattnet tills du känner doften av neopren, då är du nästan framme!

Just idag visade det sig att SCT körde sitt klubbmästerskap här, så det var nog lite extra mycket folk, och kanske även lite extra taggade deltagare. Några av de badande barnfamiljerna såg en smula stressade ut när en hel hord gummiklädda människor rusade ut i vattnet och började simma.

IMG_0768

IMG_0781Efter simningen ska man ju cykla, och det började med en kort och lite småbrant uppförsbacke. Det var ganska många som hade problem att komma igång, här gällde det att ha valt rätt växel! Cyklingen går längs Ältavägen bort till Ältarondellen, sedan lika lång väg tillbaka. Det var kul att se variationen på cyklar, från gamla åttiotalsracers med ramväxlar till värsta temporymdskeppen och allt däremellan.

Sist skulle det springas, och löpbanan går runt Sickla sjö – jättefina vägar men det är allt ganska kuperat på södra sidan sjön! Många verkade ha bra fart på benen, och bara flög fram över träbron på slutet av varvet. Många SCT-dräkter i täten!

Jag blir sjukt inspirerad av det här, träningspass med härlig stämning en solig sommarkväll! Vad kan man mer önska sig, egentligen? Kände att det började spritta lite i benen när de simmade iväg – jag vill också vara med! Nästa vecka kanske?

Sicklatri

Kommentera

