D-vitamin galore

Den här sommaren sköter sig finfint vad det gäller väder, tycker jag! Häromdagen småpratade sambon och jag om vad vi gjorde förra sommaren, och då lät det ungefär såhär:

– Vi var ju och cyklade MTB några dagar – och då regnade det.

– Ja, och cyklade på Bogesund när det var det där stora regnvädret.

– Just det, och så var vi i Fagersta, och då minns jag att det var sol en stund!

– Och när jag var i Visby var det sol i TRE DAGAR!

…ni minns väl. Förra sommaren var sjukt dålig på att generera D-vitamin och motverka vinterdepp genererad av värme- och solbrist. Men den här sommaren, den levererar. I’m loving it!

Sol idag igen, och min dag började med att hoppa i träningskläderna, mumsa i mig en avocado och sedan dra iväg till sjön Eskiln. Tre varv runt motionsspåret blev det, ungefär 7,5 km, i skönt morgonlunktempo. På första varvet mötte jag en fin grävling, som snabbt slank ner i diket när han såg mig. Tredje varvet hade solen stigit så pass att det började bli ordentligt varmt, och ångrar lite att jag inte hade med mig handduk och ombyteskläder så jag kunde ta ett dopp efteråt! Istället hoppade jag in i bilen och möttes av ett dignande frukostbord när jag kom tillbaka till huset. Kaffe, ägg, yoghurt, frukt och min nya favoritmüsli från Risenta. Bovete, en massa frön, mandlar och rostade hasselnötter. Yummy!

Senare blev det en ny sväng till bassängbadet och en kilometer simning – axlar och rygg är lite trötta efter gårdagens sim, men det är en sådan lyx att ha tillgång till en stor fin utebassäng OCH underbart väder, så jag kunde inte låta bli. Nu har jag solbrännetatuerat in min baddräkt på ryggen. Sportbränna regerar. Tanlines är det nya svarta, det har du väl hört?  Imorgon kanske det regnar? Kanske inte.

Image

Kommentera

