We meet again…

…kära arbetsplats. Det är bara två veckor sedan jag var här senast, ändå känns det som väldigt länge sedan. Kanske beror det på att jag klämt in en hel del aktiviteter under dessa två, men ändå haft tid att ligga och slöa i solen med en god bok? Jag tror det. En kort semester som känns lång, bättre kan det väl inte bli?

Hej hej, kära skrivbord
Hej hej, kära skrivbord

Jag gillar mitt jobb (även om jag inte älskar kontorslandskap…), så jag har ingen tillbaka-till-jobbetångest – däremot har jag nog lite inomhusångest. När solen skiner så som den gör nu vill jag bara ut, ut, ut! Speciellt nu när jobbet fortfarande är lite semesterslött, det är fortfarande många som är lediga och tempot är inte speciellt högt. Visst är det skönt att få komma igång i lugn och ro, kolla igenom mailen och få grepp om vad som hänt de senaste veckorna och rent allmänt återanpassa sig till arbetslivet – men suget att komma ut i solen är ändå massivt. Det här känns felprioriterat.

Semesterhjärnan hade också helt förträngt att jag ska hålla klass idag, 55 minuter spinning följt av core. Som tur är kom jag på det i morse innan jag hunnit ge mig iväg – så jag hann ställa in mina andra kvällsplaner och packa med mig träningskläder, spinningmusik och sånt. Kontrollfreaket i mig får lite ont i magen vid tanken på att jag lätt kunde ha glömt det, och fått ett samtal fem i fem från gymmet som undrar varför jag inte sitter på ledarcykeln. Det är ju sånt där en drömmer mardrömmar om!

Nu är kontrollfreaket lite nervöst för att jag inte hållit klass på några veckor, och med största sannolikhet har glömt hur en gör. Det brukar dock lösa sig. För övrigt är det är ju mitt i sommaren och kalasväder, är det ens någon som vill spinna då??

En av många saker jag ser fram emot framöver är för övrigt att jag ska gå en spinningutbildning hos InCycle i slutet av augusti. Det är en grundutbildning – och jag är förvisso instruktör sedan länge, men känner att jag går lite på tomgång och har tappat inspirationen sedan en tid tillbaka. En nystart med duktiga människor hoppas jag ska kicka igång mig igen, så jag kan ge mina deltagare ännu bättre klasser i höst. Det ska bli superkul!

Kommentera

