Kontorsrörlighet

När det fortfarande är lite tomt och lugnt i kontorslandskapet passar jag på att röra mig lite mer än vanligt. Min bröstrygg är nästan alltid stel, och idag lite extra efter att ha socialsimmat med min vän Lisa i söndags. Hon kör bröstsim, och då gjorde jag också det för att hålla sällskap. Attans vad det tog på ryggmusklerna! Och så har jag lite träningsvärk i insidan av låren också.

Nya bröstryggsövningar gillas alltid, och nu hittade jag en video på Fitness Lifestyles websida där PT-Andreas och chefsredaktör-Marie demonstrerar några olika rörlighetsövningar. De första två funkade fint i kontorsmiljö – den tredje är en plankvariant och den har jag inte vågat mig på än. Testa du med, bra grejor!

 

 

Kommentera

