Träning für alle

Idag har det motionerats galet mycket runt om i landet, vad det verkar – mina Facebook- och Instagramflöden visar Kalmar Ironman, Midnattsloppet, Riddarfjärdssimmet, Ursvik All In och Cykelvasan, för att bara nämna några. Kul och inspirerande, och många fina resultat. Minst två klubbkompisar verkar ha snott åt sig Hawaiislots också – stort grattis till Peter A och Johan N!

Själv började jag dagen med swimrunträning i Hellas. Nästa helg är det ju dags för tävling, Arlanda Aquathlon. En gråmulen morgon med regn i luften kändes inte jättepeppande, men så snart jag svängde in på Hellasparkeringen kändes det bättre. Femton-tjugo bilar på parkeringen, ett gäng människor i våtdräkt och löparskor, några i löparmundering och ryggsäck såg ut att vara på väg på långtur och några andra höll på att lasta av sina MTB’s från bilen. Skönt med sällskap i sitt träningsmupperi!

Dagens pass blev två varv av simning tvärs över sjön, och sedan ett varv på elljusspåret. Första simningen kändes tung, och inte blev det lättare att komma upp och börja springa! Efter en liten stund började det kännas mycket bättre. kroppen vänjer sig ju vid galenskaperna jag utsätter den för. Lyckligtvis. Tack för det, kroppen! Passet blev drygt halva distansen av nästa veckas tävling, så nu känner vi oss lugna med att vi kommer att överleva, min teammate M och jag. Vi har också trimmat utrustningen lite, klippt upp våtdräkten lite mer i benen så det blir lättare att springa.

Har du tränat eller tävlat idag?

IMG_20130711_064805

Kommentera

