En kväll med Casall HIT

Ikväll har Casall introducerat sitt nya träningskoncept HIT (High Intensity Training) med ett par prova-påpass i Vasaparken – och tack vare en inbjudan hos Jeanna som driver bloggen Mina Träningstajts fick jag chansen att följa med. Passet vi bjöds på var i cirkelform, där vi fick prova på några (alla?) redskap som är framtagna för HIT – fallskärmar som ger motstånd när du springer intervaller, sandsäckar att släpa och lyfta, viktväst för att göra dina knäböj ännu tyngre, stege för att jobba med ditt snabba fotarbete – med mera! Mjölksyra, flås och glada skratt fick vi på köpet när Jari, Sara och Isabelle peppade oss att ta i lite lite mer!

Jättekul också att träffa flera bloggare som var med i yogautmaningen – Jeanna, Vevve och Camilla bland andra. Tack för ikväll alla, grymt bra kämpat!

Du som vill vara med och testa, följ Casall på Facebook för att få info om nya träningstillfällen! Riktigt rolig och effektiv träning och jag förutspår att jag kommer att gå som en pingvin imorgon.

casallPå Stadium Sergel hittar du hela Casall HIT-sortimentet med både kläder och redskap. Jag var där och klämde lite innan passet, vi får se om det blir något inköp nu när jag testat! Många av redskapen var roliga (eller, alla egentligen), men jag skulle nog hellre ha dem på gymmet än hemma.

 

Kommentera

