Det blir inte alltid som en tänker

…eller, det kanske det är just det det blir. Bara inte alltid som en planerar.

Den här veckan har det mest blivit skrutt med min planerade träning. Casall HIT i måndags, sedan mest yoga, tröttma och så mina tordagsklasser. Men det får vara så – missade träningspass är ju också träningspass, kanske Uffe Lundell skulle ha sagt?

Tanken var löpning i tisdags, men kroppen var trött, benen stela och det där ömma i höger häl och vad var tillbaka, Det kändes inte som någon bra idé att springa på det. Det är inte så illa att det inte skulle GÅ att springa – men risken finns ju att det blir värre. Jag är ju erkänt värdelös på att fatta när jag borde vila, så den här gången tänkte jag ta det säkra före det osäkra. Hellre en lugn vecka nu än flera veckors (eller MÅNADERS!) träningsbortfall om jag lyckas dra på mig någon elak skada. Eventuellt var det en mil terränglöpning i blöta skor som skapade irritationen, det blir ju inte så stabilt, löpningen var periodvis rätt teknisk för en som tränat för lite i terräng och mina fotleder är stela och speciellt högervaden klen. De här två kompisarna ska få hjälpa mig få bukt med misären tänkte jag, och så massage förstås. Och excentriska tåhävningar, och stretch.

IMG_1352
Rulla, rulla liten vad…

När jag latat mig om kvällarna har jag också hunnit med lite fix inför hösten – så nu har jag tågbiljetter till Simrishamn för Österlenmaran. Och ett rum på Apotekarns B&B. Det ska bli så kul! Har också slutbetalat min resa till Portugal med Springtime Training Camp i november – just att betala den kanske inte är jättekul, men jag ser väldigt mycket fram emot resan, som har löp- och Crossfittema.

Ska du på träningsresa i höst?

 

Kommentera

