Kräftor kräva… glutenfria kompisar

Gluten och min mage är inte så jättebra kompisar, så vi försöker att inte träffas så ofta. Det är ju ingen mening med en relation som bara skapar osämja och misär, kan jag tycka. Det finns ju en uppsjö glutenfriaprodukter av typen bröd-imitationer – men jag har inte testat så mycket utan har helt enkelt bara undvikit den typen av mat.

Men kräftor utan Västerbottenostpaj? Nej, det går ju faktiskt inte. Jag hittade ett recept hos Finax med deras grova mjölmix – och vet ni, det blev faktiskt väldigt gott! Pajskalet blev sådär krispigt som jag vill att det ska vara – och så blev den riktigt fin! Kryddosten lade jag på fröknäcke såklart,

IMG_1416

IMG_1414

 

2 reaktioner på ”Kräftor kräva… glutenfria kompisar

Kommentera

