Kickstart på höstterminen

Den här veckan startar höstschemat på Actic med ny release av konceptpassen Yogalates, Easy Spinning, Puls, Power, Just Dance, Knockout och Core. Jag ska hålla min första coreklass i nya releasen på torsdag, och det vore en överdrift att säga att koreografin sitter klockrent än. Eller, om vi ska vara ärliga så vore det att blåljuga. Idag smet jag in på Tinas pass för att boosta min inlärning, och det hjälpte nog lite. Men läge för intensivstudier nu!

Efter passet var det teammöte med platschef och gruppträningsansvarige Jocke aka Krutgubben, och gruppträningsinstruktörerna i Kista. Vi inledde med träning såklart! Dana ledde oss genom ett smakprov på en ny typ av pass som kommer att dyka upp under hösten. Vi använde gummiband, pinnar och tennisbollar och tränade både styrka, rörlighet och kondition. Mina ben var redan syrastinna efter morgonens laktattest (mer om det senare) och ett styrkepass jag körde innan coren – så när jag inte orkade mer fotade jag lite istället.

IMG_1471 IMG_1464 IMG_1462 IMG_1461 IMG_1460

Vi fick info om nyheter under hösten, planerade och spånade lite kring kommande event och Happy Friday-klasser och peppade lite kring hur gruppträningen på Actic ska bli ännu bättre, roligare och mer effektiv framöver. Det kommer spännande nyheter, keep your eyes peeled! Kan tipsa om att det händer något kul på Actic Kista nästa tisdag 10 september – titta in om du är i närheten!

Kommentera

