Min träning – augusti

jogg_augusti

Dags att börja följa upp träningen lite bättre. Just den här månaden blir fördelningen mellan träningsformer lite konstig, för jogg.se och jag kommer inte överens. Av någon anledning går det inte att välja den träningsform jag vill för vissa pass, och jag är helt enkelt för lat för att försöka ta reda på hur jag ska fixa det. Det är swimrunpassen som krånglar, så det lär lösa sig själv i september. Vissa problem kan en ignorera, så försvinner de! Den där stora gröna som heter Övrig träning innehåller mest yoga.

De relevanta sporterna då: 
Löpning 82,3 km . ganska exakt 9 timmar. Lite mindre än i juli.
Cykel 0 km, 4h 50min. Alltså bara spinning, ingen utomhuscykling.
Simning 7,7 km, 3h 3 min. HÄLFTEN av juli. Skärpning.

Varför blev det så här? 

Jag är helt nöjd med tre av fem veckor, där har jag fått in en träningsmängd som känns vettig för min nuvarande form och genomfört så gott som alla planerade pass.

En av de två veckorna med lägre träningsmängd är en semestervecka när jag var bortrest – det var väntat att det inte skulle bli så mycket träning då. Den andra är den här veckan, där jag planerat en hel del träning som inte blivit genomförd. Till viss del på grund av lite skadekänningar som jag vill ta det lugnt med, men också på grund av sömnproblem, Mer om det en annan dag.

Nästa vecka ska jag göra ett laktattest, och få lite nya pulszoner och tips på upplägg och träningsplanering. Sedan ska jag planera löpträningen den närmaste tiden i lite mer detalj.

Kommentera

