Morgonjogg med attitydjustering

Springa två, vila en var det ja – och det innebär att jag ska springa idag och imorgon. I eftermiddag ska jag till frisören, vilket innebär att kvällsträning sannolikt inte kommer att hända, och att lunchträning kommer att kännas lite väl stressigt eftersom jag måste gå från jobbet tidigare än vanligt.

When in doubt, morgonträna. Då är det ju klart!

brekkie

Efter en nyttig och näringsrik frukost i form av en avocado hoppade jag på tunnelbanan och drog iväg mot Norrtull. Att springa hela vägen till jobbet kändes lite väl långt, så jag siktade på halvvägs. Bra flöde i löpvägen, från stan med en massa trafik ner på gångbana längs Hagaparken, över golfbanan vid Ulriksdal och sedan in på Järva cykelled för mysig skogslöpning på grusväg sista biten fram till jobbet. När jag passerade Överjärva gård burrade och blinkade min FitBit Flex sådär glatt som den gör när jag avverkat mina 10.000 steg – nytt rekord att det händer så tidigt på dagen!

Det där burrandet fick mig att tänka på vad grymt det är att jag springer typ en mil en vanlig vardagmorgon, före frukost! Och så nästa tanke – ”synd bara att det går så långsamt”. En ganska vanlig tanke för mig, men den här gången brände den till.

Dafakk! Den här kroppen tar mycket skit från mig och klagar väldigt lite. Den låter mig springa, simma, spinna, styrketräna och annat kul även de där dagarna när jag inte ger den så bra mat som jag borde eller sover så mycket jag behöver. Den behöver cred för det och inte bli dissad för att benen inte pinnar på så fort som jag tycker att de borde.

Jag kanske helt enkelt måste ta ut kroppen på fler löpturer för att det ska bli mer fart? Ja, nu får jag ta lite ansvar för situationen här. Förlåt kroppen, jag vet att du gör så gott du kan. Jag uppskattar det! Betrakta min attityd som justerad.

Morgonens lärdom, förutom ett kort och kärnfullt SKÄRP DIG! är att det funkar fint att springa en mil med en avocado i magen, och att det är höst nu, Två tunna långärmade tröjor var lagom, men tunna trekvartstights räcker inte för frusna ben och rumpa.

Nyduschad, välkammad och med frukost nummer två (hobbit-style!) på skrivbordet, redo att börja jobba vid nio. Kom igen dagen, nu kör vi!

morgonjogg

 

 

Kommentera

