Simmar mig stark

Torsdagens sim hade styrketema, och Daniel hade hittat på ett riktigt kul och omväxlande pass för att göra oss starkare i vattnet. Efter insimmet varvades styrka med teknik – första varvet fem 25’or där vi först körde max benspark mot vägg med raka armar och huvud i position i tio sekunder, och sen vände vi och simmade maxfart i femton meter. Sedan fem minuter teknik – en skovelövning med hög armbåge och en rotationsövning där vi simmade med en arm i taget. Simtag – återföring under vattnet – simtag igen. SJukt svårt! 

Sedan blev det lite andra styrkeövningar med simning under vatten, maxfart utan frånskjut, simning med korslagda vrister (hej hej, sjunkbomb till ben!) och fler rotations- och tryckövningar. Ungefär halvvägs genom passet insåg jag: Damn, vad jag blir en bättre simmare av sådan här träning! Så bra rotation och så bra tryck som jag hade i slutet av det här passet har jag nog aldrig haft. Sjukt peppad på mer simning nu!

Vi avslutade passet med lite voltvändningsövningar, och jag fick såklart de sedvanliga bihålesköljningarna med klorvatten. Uäck! Försök sju gick dock lite bättre än försök ett, även om jag har väldigt svårt att vända rakt. Övning ger träning, och allt det där. Kunna voltvända till jul, det kanske är ett rimligt mål?

swim

Kommentera

