Springa? Skulle jag?

Det blir ju inte alltid som en tänkt. Typ, veckans löpning och så. Det där med springa två dagar, vila en kändes som ett genidrag tyckte jag – men kroppen höll visst inte med. Alls. Eller så var det olistigt att springa runt milen två dagar på raken. Möjligen hade alla de där promenerade milen i New York med saken att göra också?

Hursomhelst, hälen och vaden på högerbenet har varit skitsura på mig hela veckan och inte alls velat springa. Idag övertygade jag dem i alla fall till att hasa runt gröna spåret i Hellas, tolv härliga grus- och stigkilometrar genom en skog i höstskrud. Som dessutom var full av cyklister som var med på MTB-DM och genererade lite spontana fartökningar och spänsthopp ut i terrängen för att inte vara i vägen. Mer puls till folket!

hellasgrönaFörra helgen fick jag lära mig att jag hittills sprungit fel när jag försökt springa gröna (den som är röd på bilden…) – jag har valt fel håll vid starten. Det kan ju förklara varför tolvan varit typ 10,6 km varje gång? Nu fick jag till det, och då blev det ju ännu fler backar. Det där vad- och hälkruxet smög sig uppåt under turen, så nu misstänker jag att det är något som sitter snett i höften eller ryggen, och att jag behöver en naprapat. Ska boka en tid till nästa vecka.

Ny taktik för löpnng då? Tja, kanske varannan dag dårå? Och vartannat pass lite kortare, kanske? Testar det nästa vecka, bryter ihop och kommer igen. Häpp!

 

Kommentera

