Torsdagssim

DSC_1539

Livet körde ihop sig så där som det gör ibland, på kvällen innan träningen. Hade jag inte tänkt till före och sett till att ha träningsväskan packad och klar så hade jag aldrig hunnit – tack gårdagens jag som förenklade livet för dagens. Jogg till bilen och alldeles för hög puls – marinerad i mina egna stresshormoner.

Andas.

Progressivt stod det på schemat. Mats höll i passet och förklarade att vi skulle jobba med att hitta våra olika farter. Damn, jag som bara har en! Insimmets benserie på 200 meter räckte för att skapa lite mysig syra i låren. Jag tyckte att huvudpasset såg rätt maffigt ut, och trodde inte jag skulle hinna, så Mats gjorde en liten abkurzung till mig och min bankompis.

Vattnet var snällt mot mig idag. Tekniken faller på plats allt bättre – och helt plötsligt hade jag simmat klart det jag skulle. Började beta av de bitar jag hoppat över tidigare, en efter en, och snart hade jag simmat hela passet! Jag hann till och med bada av 200 meter innan det var dags att kliva upp. En riktigt bra känsla!

Vi var bara fem-sex personer i vattnet idag, lyxigt att ha så mycket plats och att tränaren hinner titta och ge tips till alla. Simpeppen späs på, nu vill jag simma mera! Och köpa nya simglasögon, de gamla läcker och immar igen tokmycket. Hej Wiggle, det var länge sedan sist!

 

Kommentera

