Mörkerlöpning börjar NU!

Idag har jag varit på kurs hela dagen – Continuous Coaching heter kursen och det är galet intressant och spännande. Hemläxa har vi fått också!

Så kallad läsläxa
Så kallad läsläxa

Att lära sig nya saker gör hjärnan väldigt trött har vi fått lära oss idag, och jag kunde verifiera att så var fallet redan på vägen hem från jobbet. Efter kursen skulle jag ju bara kolla mailen lite snabbt… Och du kan säkert räkna ut att det inte gick så snabbt som jag tänkt. En släng av Alfons-syndrom.

Inte ett dugg sugen på att ge mig ut och springa när jag hungrig och trött klev innanför dörren vid strax innan sju.

Min valda taktik: DIsconnect your brain.

Inte ens tänka på soffan, maten eller kaffekoppen – bara in genom dörren, byta om i Stålmannenfart, på med skor, pulsklocka och pannlampa och ut genom dörren, En sådan här dag är ett kort pass klart bättre än inget pass alls, både för kropp och själ – men kort måste det bli, för hungern rev i magen. Det blev tio minuter uppvärmning, tio minuter 20/20-intervaller och tio minuter nerjogg – ungefär fem kilometer. Sedan fick jag fiskgryta med kokosmjölk. Nöjd med både passet och maten.

Det är mörkt i skogen nu, så en pannlampa är en bra kompis att ha. Om du inte testat pannlampelöpning erbjuder Silva prova-på både söder och norr om stan. På Sickla Trail Run på onsdagar kan du låna en Trail Speed Elite (om du kommer i tid) och på Järvafältet finns ett antal olika modeller att testa på Silva Try Out – även det på onsdagar.

Just nu springer jag med en  LED Lenser H7R – liten och lätt löparlampa – men det är ju alltid kul att prova nytt! Jag tänker försöka vara med på något av passen på Järvafältet – det är varje onsdag fram till 13 november. Skarume?

H7R

Kommentera

