Radiotystnad över

Den här senaste veckan har jag insett vilken total n00b jag är som bloggare. Jag har lyxat med Springtime-resa till Portugal, och tränat massor av roliga pass i träningslokalen och ute på stranden, softat i solen och ätit glass, barfotapromenerat på stranden i soluppgången och bara njutit. På eftermiddagarna när jag passerat hotellreceptionen har jag sett alla seriösa träningsbloggare med sina datorer, antagligen i full färd med att beskriva dagens äventyr och ladda upp fina bilder. Den här n00ben hade inte ens en tanke på att ta med datorn, Men bättre sent än aldrig tänker jag!

IMG_2536 Med en överansträngd vad och öm fot blev resan inte riktigt som jag tänkt – Istället för fokus på löpning med åtminstone ett rejält långpass blev det mycket yoga och Soma, en del teknikträning Crossfit och några korta och försiktiga löppass. Och lite nålar i vaden courtesy of Hasse från UCSP, förstås. Det pratades också en del om att vi skulle försöka utmana oss själva och prova på något vi aldrig gör i vanliga fall – så jag vågade mig med på ett danspass också. Glad att jag provade – Tobias Karlsson är en grym instruktör som sprudlar av dansglädje, och har en pedagogisk talang som till och med får mig att hänga med i movesen. Ibland, Men nä, det här kommer inte att bli en dansblogg nu.

Trots ändrat fokus är jag glad och nöjd med resan – jag menar bara, ska jag ha ont och inte kunna springa som jag vill är det ju rätt okej att göra det på ett ställe där jag kan fika på stranden, bada i havet och hänga med en massa peppade och positiva träningsgalningar hela dagarna. Och trots att jag inte tycker jag gjort så mycket har det ändå blivit 12 timmar träning på sju dagar, inser jag när jag fyllt i alla passen på Jogg.se. Det är inte ingenting, det!

Jag vill skriva mer om resan och träningen, men just nu är jag übertrött efter två nätters undermålig sömn, så ni får bärga er ett tag till. Här kommer några bilder från fantastiska Montegordo så länge!

Over and out.

IMG_2532 IMG_2528IMG_2624 IMG_2620 IMG_2618IMG_2678 IMG_2666 IMG_2656

 

Kommentera

