So, what’s new?

Igår faktiskt en hel del! Det är öppet hus på Actic Kista, så en hel del nya tränande – varav några trillade in på mitt lunchspinningpass. Där hade jag dagen till ära ett nytt upplägg, och ny spellista. Vill du lyssna? Här har du den.

Vi jobbade med styrkeuthållighet och fick plocka fram våra bästa klätterben för att besegra de två långa stigningarna, som avslutades med accelerationer. Inte ett linne var torrt!

spinn'På väg från gymmet testade jag en annan god nyhet – det har öppnat ett litet sushihak mitt emot Kistamässan, på vägen mellan gymmet och jobbet. Perfekt efter lunchpassen! Snabbt och gott. Det blir garanterat fler besök där.

Sushi by Kyoto
Sushi by Kyoto

I övrigt tycker jag att Österlenmaran börjar närma sig med lite väl stora steg. Enligt min plan skulle jag ha haft i alla fall 2-3 pass på kring 18 km i benen nu, men så är ju tyvärr inte fallet. Krånglande fot och vad, och sen lite förkylningsbaciller gör att jag inte sprungit något längre än 4-5 km de senaste veckorna – och nu är det ju bara en vecka kvar. Det jag inte har i benen nu hinner jag knappast få på en vecka. Vilken tur att jag bara ska springa halvmaran!

I’m really only in it for the efterfest, så jag får väl springa lugnt så jag orkar med den. Och fokusera på att bli frisk, och få ordning på det där generella katastrofområdet nedanför höger knä. Det är väl inte för mycket begärt?

Kommentera

