Misärduathlon med minimal misär

Förra hösten drog jag och ett gäng klubbkompisar i Väsby Triathlon till Mexico – några av oss för att tävla i Ironman Cozumel, andra (t ex jag) för att heja på de förstnämnda. Och njuta av sol och vita stränder, när de ju ändå fanns där.

Några av de mer galghumoristiska klubbkompisarna som stannade hemma i Sverige bestämde sig för att riktigt vältra sig i höstväder, lera och kyla som kontrast till oss lyxlirare. Det blev en träningsdag som kallades för Misärduathlon – 6 km löpning med stopp för fysövningar varje kilometer, två mil cykel företrädelsevis på leriga skogsvägar och grus, och sen 5 km kuperad löpning till. Plus fika, naturligtvis.

Tydligen blev det en succé, för i år kördes det igen och nu fick jag vara med. Namnet Misärduathlon frammanar ju bilder av snöslask, tre plusgrader och diagonalt hagel eller något liknande – men den väderansvariga verkade inte ha skött sig för vi fick solsken, femton grader och hänförande vacker höstskog. Och rätt lite lera (kom igen, några små vattenpölar bara ju!).

IMG_2175

IMG_2182

IMG_2177

IMG_2193

Den enda misären som bjöds under träningen var väl möjligen att min häl började strejka omedelbums jag började springa, så det blev bara cykling för mig idag. Börjar bli lite stressad över det här, jag tänkte ju springa en halvmara på lördag! Nå, naprapat och massör är inbokade i veckan, och så har rara Jeanette erbjudit sig att testa att tejpa fotskrället och se om det hjälper. Jag har inte gett upp än (men det är ju aldrig för sent!).

Efter själva duathlonen dukades det upp galet mycket gott fika, och trevligt häng i ett par timmar. Tack för idag, nya och gamla träningskompisar!

IMG_2199

DSC_1721

 

Kommentera

