Multi-media

Nuförtiden köper jag ganska sällan tidningar. Tidigare prenumererade jag på flera stycken, men tröttnade på dem efter ett tag – i specialtidningar blir innehållet lätt lite repetitivt. I löpartidningar är det träningsprogram till olika lopp över året – Göteborgsvarvet, Stockholm Marathon, Midnattsloppet, Lidingöloppet, repetera – och i triathlontidningar våtdräktstester på våren och tips på träningspass på trainern inför vintern. Superbra om du ska köpa våtdräkt eller behöver tips på hur du ska undgå tråkdöden när du nöter på din trainer, men annars lite *gäsp* när det är inne på tredje varvet.

Nu prenumererar jag bara på Filter som aldrig verkar bli tråkig, och köper andra tidningar någon gång ibland när det finns någon speciell artikel som lockar. Bonus: när jag bara köper en tidning varannan månad eller så känns det ganska lyxigt när det händer. Den här veckan har jag dock gått helt bananas och köpt tre stycken.

Först blev den en Runners World, för att de hade en intervju med coola Emelie Forsberg. Sedan slog jag till på två stycken igår.

IMG_2742

IMG_2745 IMG_2744
IMG_2746

Tidningen Hunger har jag varit nyfiken på sedan jag först hörde talas om den. En mattidning av samma gäng som gör Filter, Chefsredaktör är Mats-Eric Nilsson, som skrivit böckerna Äkta vara, Saltad Nota med flera. Det ska handla mycket om råvaror och vad maten kommer ifrån, och i första numret får du bland annat läsa om äppelsortering, mikrobryggerier i Sverige och hur vildsvin är lite som Ahlgrens bilar. Annorlunda bildspråk mot andra mattidningar, och precis som Filter skriver de långa spännande artiklar om saker jag inte hade en aning om att jag var intresserad av.

Den gamla favoriten Fitness Lifestyle fick också hänga med hem. Jag har läst den sedan… Nittiotalet måste det vara, när tidningen hette Fitness & Aerobics. Då var jag en gymråtta och tävlade i Fitness och vi hade blanka, ribbade Casalltoppar och vida Better Bodies-brallor. Those were the days. Gissa vilken rubrik på omslaget som avgjorde köpet? Nä, inte bootylicious rumpa utan något jag misslyckades med förra året.

Jajamän, #enpulluptilljul ska det bli. Banne mig. IMG_2743

Kan du göra en strikt pullup? Eller kanske flera?

Kommentera

