Diagnos: klenbent

”Naprapaten på Österlenmaran sa att jag har hälsporre”, sa jag till naprapat-Mattias.

”Det hjälper väl inte dig. Vi måste ju få bukt med problemet så du kan springa” svarade han. Good point.

Muskler masserades, ryggrad justerades, och jag fick akupunktur med den extra kryddan elektricitet i hälen och framsidan av underbenet. Lite som att bli kittlad inuti muskeln! Dagens analys: Jag lyckas inte aktivera sätet och baksida lår tillräckligt när jag springer, så underhuggarna i vaden och foten får jobba så hårt att de nästan går in i väggen.

Hur ska vi få fart på arbetsvägrarna? Tung styrketräning minst två gånger i veckan, med fokus på benböj och marklyft. Och rörlighetsträning för höften och bröstryggen.

Hey skiiiiv-stången! Come out and plaaay!

friavikter

En reaktion på ”Diagnos: klenbent

Kommentera

