Rutiner i ruiner

Min regelbundna yoga som jag var så nöjd med, den har visst runnit ut i sanden. Igen. Jag har slutat rulla ut mattan och logga in på Yogaglo eller Yogobe en stund varje kväll – och det saknar jag. Det var väl Portugalresan som rev upp rutinerna, tror jag.

Dags att bygga upp dem igen. Från ruin till rutin.

Apropå ruiner så behöver jag ju bygga upp benstyrkan också, och igår började jag så smått efter mina lunchklasser. Lätta vikter och fokus på teknik, goblet squat, box squat och raka marklyft. (Vad heter goblet squat på svenska förresten? Bägarknäböj?)

Sedan testade jag Fitness Magazines pullup-program – jag tänkte mig ju en pullup till jul! Eller två, om jag varit snäll. Första passet hade bara två övningar – tre gånger att hoppa upp till toppläget, dvs med hakan ovanför stången, och så bara hålla still där. Eller bara och bara, det gick inte många sekunder! Fyra kanske. Nästa övning var pullups i TRX, från sittande. Jag klarade tre set om fem reps, sen var det klart. Idag har jag träningsvärk.

För att få lite draghjälp med den där styrkan och rörligheten har jag anmält mig till Team Snabbares kurs Funktionell träning för triathleter. Imorgon bitti kör jag första passet, och förväntar mig mer träningsvärk på söndag. Speciellt som jag kört Soma Move ikväll – också styrka och rörlighet, och mycket ben. Jag går all in från start, kan vi säga.

Vad ska du träna i helgen?

(Bilden lånad från Team Snabbares hemsida)
(Bilden lånad från Team Snabbares hemsida)
Kommentera

