Tacksamhetstisdag

Efter att ha gått omkring och känt mig lite sådär allmänt tjurig och otacksam i några veckor slog det plötsligt ner en sjukt konkret tacksamhetsbomb hos mig: Jag känner ingen som helst julstress.

Inga mängder av människor att panikhandla julklappar till (i familjen har vi slutat med julklappar till vuxna för flera år sedan).

Ingen julmat att inhandla och tillaga – jag ska äta julbord i goda vänners lag på Fjäderholmarna på lördag, sedan har jag lovat mamman att göra asiatisk sill till julafton – men det är allt.

vitklapp

Ingen ”åh, den här julen måste bli den allra mest perfekta Disneyföreställningen EVVAH!”-stress. Alls.

Det ska bara bli skönt att vara ledig lite, och hänga med sköna människor. Kanske blir det ett simläger också, så jag kan bli duktigt klormarinerad i mellandagarna – det vore nice. Och är nog i min enkla värld den mest perfekta julen evvah.

Vad ska du göra i december?

Kommentera

