Torsdagssimning

Det här ska ju föreställa någon slags träningsblogg, så jag kanske ska skriva om träning ibland också.

Torsdag är dubbelpassdag – på lunchen håller jag spinning och core på Actic Kista, och på kvällen är det HA-simning i Spring Valley. Idag var det meningen att vi skulle simma fort – rubriken på passet var Critical Speed. Det var rätt duktigt jobbigt.

Uppvärmning, lite olika teknikövningar, och sedan 8 x 50 meter tokfort. Vi fick simma med fenor, det är så roligt! Med dem kan jag ju faktiskt få lite fartkänsla i vattnet, känner mig stark och snabb då. Kostnad; tokmycket kramp i ena foten. Lätt värt.

En omgång teknik till blev det sedan, och jag fick testa på den beryktade teknikövningen Demont. Att Jag undslapp drunkningsdöden beror nog enbart på att jag fortfarande hade fenorna, och därmed kunde få lite fart framåt. Sh*t vad svårt det var! Vi avslutade passet med 12 x 25 tokfort igen – varierade mellan att simma 15, 20 eller 25 meter max och ta det lugnt resten. ROLIGT pass! Jag tror jag kommer att somna ovaggad ikväll.

HA
Snygga trötta simmare (bild lånad från humanambition.se)
Kommentera

