Min träning i november

Ärligt talat så övervägde jag starkt att inte göra något sådant här inlägg alls den här månaden. Men så tänker jag att det är väl ändå mest jag själv som läser, och det är väl nyttigt att se hur läget verkligen är. Tror jag.

novemberdia

Swim/bike/run

Löpning 24,5 km. Alltså, jag har sprungit halvmaran på Österlen, och sen två testjoggar på typ 1-2 km.
Cykel 6 h 36 min, lite mer än i oktober – pga långpass för VSS Triathlon. Mer sånt får det bli framöver!
Simning 4,2 km, 2 h 53 min. Har missat för många pass, delvis pga jobbat för mycket/länge, delvis omotiverad för att jag ändå inte kan springa.

Total träningsmängd 24 timmar. Not much for the christmas tree, tur det inte är jul än!

Tyvärr har alla naprapatbehandlingar inte gjort så stor nytta. Eller jo, foten gör ju inte ont längre. Så länge jag inte springer på den… Och det vill jag ju kunna göra.

Ska jag säga något positivt så är det väl att jag kommit igång ganska bra med styrke- och rörlighetsträning. Målsättningen är att hänga i med det, plus kavla ut den där vaden och hoppas att det hjälper igång högerbenet så jag kan springa utan smärta.

I oktober skrev jag dessa fokusområden för november:

  1. Få ordning på foten så att jag kan springa (behandlingar, rehabträning med mera)
    Det har ju inte gått så bra – eller, jag har jobbat på bra med behandlingar och rehab men inte fått utdelning än.
  2. Kompensera för minskad löpträning med mer simning, vattenlöpning och ev cykling om jag kan göra det smärtfritt.
    Nej, det har inte gått bra. Lacking motivation. 
  3. Träna styrka och rörlighet, så jag får bättre förutsättningar att orka med min träning.
    Här ger jag mig själv VG faktiskt, känns att jag börjar bli starkare i ben och fötter. Bara att hänga i! 

Eftersom jag inte är färdig med dessa får de hänga med i december också. Dessutom ska jag se till att få upp träningsvolymen lite. Sikta på trettio timmar i december!

Kommentera

