Lunchlyx

När jag säger lunchlyx, då kanske du tänker trerättersmenyer, vita dukar och sånt. Eller långlunch med tid att både äta och prata. Eller kanske bara att du hinner äta alls, du julstressade varelse (hoppas det inte är så för någon! Sköt om er, hörni!)

Min lunchlyx idag bestod av två nyheter – nya för mig, alltså. Först lunchträning i form av AquaFit med energiska Daniela, på Actic Kista. Vattenträning (ja, förutom simning då) är sånt som jag lätt glömmer bort att det finns – men det kan ju vara så vansinnigt bra träning! Nu när jag inte kan springa borde jag förresten se till att gå på Running Swedens Urban Tribes vattenlöpningspass på tisdagmorgnar. Men jag tappar tråden.

Danielas pass var en utmaning för både styrka och flås, och vi fick med en del rörlighet också. En del av rörelserna var rätt svåra att få ordning på för en n00b som jag, men eftersom vi gjorde samma saker flera varv så blev det lite bättre för varje gång. Intervaller med benspark vid kanten fick upp pulsen väldigt effektivt, och fick det att bränna bra i låren. Roligast var nog övningarna med hopp, och när vi fick köra Mountain climbers mot poolkanten! Pass där jag skrattar många gånger är bra pass i min bok.

På väg tillbaka från gymmet skulle jag köpa med mig lunch – och gick förbi en matbil jag inte sett innan, nämligen Delibilen. Några av de andra som Curbside foodtruck, El Taco Truck och Fred’s Food truck har börjat dyka upp i Kista (vilket gillas mycket!) och nu kom alltså en till. För att marknadsföra sig bjöd de idag på lunchen, så jag fick med mig en cesarsallad med kyckling och serranoskinka tillbaka till jobbet. Smaskigt!

Nu ska jag få kaffe. Sen möte.

Fotor1204183257

Kommentera

