Camp Snowman, äntligen

Nästan helt hostbefriad drog jag direkt från julfirandet hos föräldrarna till Camp Snowman-passet i Vårby. Det märks när en avviker från sina vanliga rutiner – jag kom dit utan praktikaliteter som hänglås till skåpet och vattenflaska. Det senare var väl ett större problem än det förra, eftersom jag är väldigt torr i halsen efter all hosta – men det är väl en världslig sak.

Efter sjukdom och ingen träning på tio dagar, toppat med några dagar julfirande i form av soffhäng och god mat insåg jag att det här skulle bli jobbigt. Men åh så skönt att komma igång och använda kroppen igen!

Härliga känslan att glida genom vattnet – japp, check! Tekniken verkade inte ha försvunnit helt, men flåset var obefintligt. Inget att stressa upp sig över, bara att simma på. Vi var galet många i bassängen idag, säkert nämare 30 personer. När jag inte kunde hålla tempo med de andra i banan var det bara att hoppa åt sidan och släppa förbi. Ingen aning om hur långt jag simmat. men efter ungefär en timme började det rossla i bröstet och jag bestämde mig för att det fick räcka för idag. Lite vila ikväll, en god natts sömn och så på’t igen imorgon!

DSC_1840_editDSC_1833

Eftersom jag avbröt passet i förtid missade jag chansen att vinna en film i pricka-tidentävlingen. Bummer, vem vill inte ha ”Zombie Strippers” till exempel? DSC_1834 DSC_1839

Kommentera

