Hemmakontoret och varför jag inte är en modebloggare

Min arbetsplats har en väldigt generös inställning till distansarbete – när jag inte har något speciellt att göra som kräver min närvaro på kontoret kan jag jobba hemifrån. Uppskattar det sjukt mycket! Vi sitter i kontorslandskap, och jag är en sån som får härdsmälta och har ett attention span som en liten kyckling i storm när det är stimmigt (ja, det är jag som suckar högt när du har telefonmöte vid ditt skivbord…).  En dag som idag när jag ska samla ihop en massa information och sammanställa på ett förhoppningsvis intelligent sätt passar det extra bra att förlägga kontoret till köksbordet. Inget stim. Extra bonus: mycket godare kaffe här.

En annan sak som inte gör ont är att jag sparar ett par timmar på att slippa restiden. Sen ska jag inte hymla med att det är rätt skönt att slippa fixa till mig på morgonen också… Restid noll, från frukostbord till inloggad och igång på cirka 2,5 minut. Det är snabbare än att borsta tänderna! (Måste jag förresten göra det om jag inte ska andas på nån på hela dagen??)

IMG_3520_crop
Ta-da! Ja, ni fattar ju varför det inte är så många dagens outfit-bilder på den här bloggen.

Läste någon artikel med tips för egna företagare och folk som jobbar hemma. Där tyckte de att det var viktigt att göra sig i ordning, fixa håret och sminka sig även om en bara skulle kommunicera med andra per telefon och mail. Annars skulle en helt enkelt inte känna sig professionell och effektiv.

Helt i denna anda är dagens outfit en underklänning från Twilfit över ett par yogabyxor från Better Bodies, toppat med en Power Houdi från Houdini. Helt enligt vinterns trend bär jag håret i en avslappnad stil som kan beskrivas som… Eeh, nä, den kan faktiskt inte beskrivas. Eller, bör inte, kanske. Slafstofs?

Stayin’ classy.

Brukar du jobba hemma? Och fixar du till dig då, eller ser du ut som en slob som jag?

Kommentera

