Härligt morgonpass

Det här med att hänga utanför olika träningsställen och vänta på att de ska öppna, det känns väldigt 2014. I morse gjorde jag det igen, och inte behövde jag känna mig ensam heller. Ett trettiotal personer drösade in genom Eriksdalsbadets dörrar när klockan slog 06:30.

Jag har varit i poolen denna okristliga timma förut, men då har jag plaskat med vattenlöparna och blivit peppad och tidtagen och instruerad och sånt som kan kännas nödvändigt när hjärnan fortfarande sover. Idag tänkte jag simma med SPIF, och det är ett tränarlöst pass. Skulle jag fixa att peppa igång mig själv, inte bli uttråkad och gå upp efter 350 meter?

Det gick bra. Eftersom jag vet hur jag funkar hade jag tagit med ett pass att köra. Att bara plaska runt lite ostrukturerat funkar inte, då blir jag så less att världen stannar innan det gått tio minuter. Med en plan att följa försvinner tråkfaktorn, och det känns rätt fint att bocka av del för del i passet. Dessutom körde jag en nedåtgående stege, och det är väldigt mentalt skönt att distanserna blir kortare och kortare. Känns som nedförsbacke!

Insim 10 * 50 meter

Stege, allt i f2-3 

300
2 x 150
3 x 100
6 x 50
12 x 25

50 plask som avbad

Simglasögonmärkena lär väl sitta kvar till lunch. Minst.

Fotor0121101745

4 reaktioner på ”Härligt morgonpass

    1. Yes, lagom långt kändes det också för ett morgonpass. Men nu är jag ganska trött… Eftermiddagskoman slår hårt och skoningslöst.

Kommentera

